Náš tým

Děti lužního lesa & ANIMA

Ve škole Anima se každý den potkávají děti s dospělými, kteří milují učení, život a vzájemné naslouchání.

Náš tým propojuje zkušenosti s nadšením, znalosti s lidskostí – a společně vytváříme prostředí, kde se děti cítí bezpečně, mohou růst, zkoumat a rozvíjet se svým vlastním tempem.

Pedagog je průvodcem na cestě za vědomostmi. Děti se nebojí komunikovat s průvodci i ostatními dospělými, protože vědí, že dospělí jsou tady pro ně. Ví, že jim ve škole bude vždy poskytnuta pomoc, pokud ji potřebují.

Anna
Anna

Ing. Anna Šebestová, zakladatelka školy a školky, koordinátorka a vedoucí projektu komunitní školy

Naši školu i lesní školku jsem zakládala s vizí, že vzdělávání může být laskavé, smysluplné a opravdové – takové, které dětem dává prostor být samy sebou, růst vlastním tempem a učit se ve vztazích. Moje představy vychází nejen z osobní zkušenosti, ale i z inspirace současnými poznatky o fungování dětského mozku, vnitřní motivaci a neurovědeckých výzkumů o tom, jak se děti opravdu učí. Věřím, že čím lépe rozumíme vývojovým potřebám dětí, tím bezpečnější a podnětnější prostředí jim můžeme nabídnout.

Dnes vedu celý projekt komunitní školy. Mám na starosti organizaci výuky, kroužků, komunikaci s rodiči, smlouvy i ekonomické a finanční řízení. Propojuji svět čísel a tabulek s každodenní realitou dětského života – a snažím se, aby to všechno drželo pohromadě nejen na papíře, ale i lidsky.

Jsem také maminkou dvou školáků, průvodkyní světem bylinek a ekologického života, věčnou studentkou mezilidských vztahů a milovnicí dlouhých rozhovorů o tom, jak to udělat aby dětem bylo ve škole opravdu dobře.


Ivana
Ivana

Mgr. Ivana Teslíková, učitelka 3. a 4. třídy

Vyrostla jsem na statku, ale svět velkoměsta mi ukázal nové perspektivy. Přesto jsem se vrátila k přírodě, kde jsem se naučila to nejdůležitější. Vidím, jak se děti od přírody vzdalují – neznají základní zákonitosti, vnímají jídlo jako hotový produkt supermarketu. Chci jim ukázat skutečný život: přírodu, její rovnováhu, a naučit je nejen základy, ale i respektu k sobě i světu kolem. 

Mám vystudovanou pedagogickou fakultu pro první stupeň, zkušenosti z malotřídních, městských i lesních škol, vedu tábory a miluji přírodu, výtvarnou tvorbu i hudbu, kterou dětem ráda předávám. Učení je pro mě celoživotní cesta a těším se, co nového mě naučí třeba právě Vaše děti:)


Katka
Katka

Mgr. Kateřina Málková, učitelka anglického jazyka

Od mládí se věnuji práci s dětmi. Začínala jsem jako vedoucí na letních táborech, po dokončení studia na pedagogické fakultě jsem začala učit na základní škole, krátce také na střední a jazykové škole. Baví mě cizí jazyky - nejenže se je ráda učím, ale především je aktivně používám při cestování a poznávání cizích kultur. 

Veškerý volný čas se snažím trávit v přírodě, nejraději na své přírodní zahradě. Jsem kreativní a tvořivá, což se odráží v mém nadšení pro malbu hennou na tělo i ve vyrábění z přírodních materiálů. 

Myslím si, že všichni, nejenom děti, potřebujeme, aby nás učení bavilo a vše nám dávalo smysl. Proto do výuky začleňuji různé zajímavé aktivity, hry a pohyb. Snažím se o respektující přístup, který považuji za klíčový pro efektivní a radostné učení.


Romana
Romana


Romana Sedláčková, učitelka 1. třídy

Už od mládí jsem ráda trávila čas s dětmi – vedla jsem kroužky angličtiny, tvořivé dílny a pracovala jako au-pair v Londýně. Po narození vlastních dětí jsem vystudovala pedagogiku a začala učit v mateřské škole, kde jsem také vedla tým a dál se vzdělávala – v oblasti školního managementu, logopedie, čtenářské pregramotnosti, Hejného metody a dalších.

Věřím, že děti se nejlépe učí tam, kde se cítí bezpečně, svobodně a s respektem. V Anima škole jsem našla prostředí, kde to máme stejně – kde jsou hodnoty, vztahy a potřeby dětí skutečně na prvním místě.

Věřím, že první školní roky jsou klíčové – a že v bezpečném a inspirativním prostředí mohou děti objevovat svět s radostí. Jsem nadšená z učení hrou, propojení s přírodou a ze společného objevování toho, co děti opravdu zajímá.


Marcela
Marcela

Ing. Marcela Hyková, spoluzakladatelka školy, aktuálně vede lesní klubík


Stála jsem u zrodu Anima školy. I když se nyní naplno věnuji vedení lesního klubu Děti lužního lesa - pro děti předškolního věku a programu Miniprůzkumníci pro rodiče s dětmi, hodnoty komunitní školy zůstávají mému srdci blízké a projekt i nadále podporuji a jsem jeho součástí. 

Máte-li dítko předškolního věku a líbí se Vám naše vize - neváhejte mne kontaktovat a můžeme se potkat v lesním klubíku či na našem programu pro nejmenší děti.


Aneta
Aneta

Aneta Kovaříková, průvodkyně družiny, PR, marketing, fundraising

Jako maminka dvou dětí, které navštěvují Animu a Děti lužního lesa – jedno jako předškolák a druhé ve druhé třídě – mám s tímto prostředím osobní zkušenost. Fascinoval mě způsob moderních metod výuky spjatých s myšlenkou vzdělávání v souladu s přírodou, a proto jsem se rozhodla podpořit ji dál. Věřím, že rozhodnutí, kam umístit své děti, je jedno z nejtěžších, a právě proto chci skrze marketing šířit povědomí o této cestě, aby ji mohlo objevit více rodin. Zároveň pomáhám se zajištěním kvalitního zázemí a podporuji fundraising, který umožňuje této komunitě růst a dále se rozvíjet.

Spolupráce s odborníky a externisty

Lesní klub Děti lužního lesa

Lesní školka se stejným zázemím - výhoda pro děti i rodiče. V odpolední družině se často děti ze školy potkají a někdy i propojí s dětmi z naší lesní školky. My tato spojení vítáme a podporujeme! Proč?

Smíšené věkové skupiny přinášejí dětem přirozené učení – mladší se inspirují od starších, zatímco starší si upevňují dovednosti a rozvíjejí empatii. Děti získávají sociální i emocionální zkušenosti, učí se spolupráci a budují vztahy v komunitním prostředí. Tento přístup podporuje individuální tempo rozvoje a připravuje děti na skutečný život.


Pohybové aktivity a tělesná výchova

Pohyb je pro děti jejich přirozenou součástí – a tak se u nás hýbou každý den. Tělesná výchova probíhá často venku, v lese, na louce nebo v našem areálu, kde najdou balanční prvky, bosonohou stezku, šálu a kruhy zavěšené na stromě, míčové hřiště, badminton, branky, basketbalový koš a další možnosti, jak se přirozeně protáhnout, rozhýbat a posílit.

Jednou za 14dní probíhá tělocvik i v angličtině, čímž děti propojují pohyb s jazykem hravou formou. Důležitější než výkon je pro nás radost z pohybu, pestrost a přirozený rozvoj tělesné zdatnosti.


Kromě toho rádi zkoušíme i nové aktivity a zapojujeme spolupráci s externisty:

  • Plavání absolvujeme každý rok jako cyklus 10 lekcí v Baby Clubu Aquabella v Poděbradech s profesionálními lektorkami.

  • Od září u nás budou probíhat pravidelné lekce sebeobrany – dvakrát měsíčně pod vedením zkušeného instruktora.

  • V zimě vyrážíme na bruslení, v teplejších měsících jezdíme na kolech nebo objevujeme gymnastický sál, příležitostně i lezení nebo rafting.

  • A čas od času zavítáme do poděbradského GYM 24 na trénink OCR (Obstacle Course Racing) s trenérem Lukášem Novákem, který dětem připravuje dobrodružný zážitek plný překážek, her a výzev.

Pohyb u nás není jen předmět – je to způsob života. Podporujeme děti, aby si vytvářely zdravý vztah ke svému tělu, pohybu i spolupráci.


Družina

Klára Forstová - tvoření s dětmi ať již z přírodnin, keramiky, či za pomocí různých výtvarných technik v odpolední družině, Klára vede také kurzy arteterapie a lesní mysli

Marcela Mejšnerová, Lucie Bumbová, Nela Málková, Aneta Kovaříková - programy pro děti v družině - práce se dřevem, šití, kreativní DYI, skautské aktivity, ale také - u školních dětí často opomíjená - volná hra!

Dílničky - projekt tatínků našich žáků - tvoření projektů s dětmi, práce s nástroji a nářadím


Informatika a finanční gramotnost

DDM Poděbrady - ve spolupráci s Dům dětí a mládeže v Poděbradech zajišťujeme výuku informatiky ve specializované IT učebně a programy finanční gramotnosti.